اصول نورپردازی عکاسی تبلیغاتی
فوریه 3, 2017
نور ثابت یکی از مهم ترین نورهایی است که می توان در عکاسی تبلیغاتی استفاده کرد تا به نتایج مطلوبی رسید. همچنین نور ثابت به علت دارا بودن تنظیمات مختلف و متغیر، می توانند انعطاف بیشتری برای عکاس صنعتی ایجاد کنند. به همین علت است که پیشنهاد می شود عکاسان صنعتی از نور ثابت استفاده داشته باشند.
نور ثابت همچنین برای اوقاتی مناسب است که نمی تواند از نورهای چشمک زن استفاده کنید. به عنوان مثال، در یک محیط عمومی مانند فروشگاه یا پارک نمی توانید از فلاش استفاده کنید. چنین مواقعی است که نورهای ثابت می توانند به شما در عکاسی تبلیغاتی در محیط های عمومی کمک کنند.
نور ثابت یک مزیت مهم نسبت به سایر روش های نورپردازی دارد. نور ثابت چیزی است که ما در حال دیدنش هستیم و نتیجتا نیازی به انجام تنظیمات خاصی نیست. نور ثابت را در لحظه می بینیم و اگر نیاز به تنظیمات خاصی وجود داشته باشد می توانیم این کار را انجام دهیم. همچنین شما می توانید با استفاده از بدیهی ترین تجهیزات نورپردازی همچون رفلکتور، نور ثابت را تنظیم و سایه را کنترل نمایید.